fredag 9 april 2010

å ett kort....

Här kommer ett kort som jag gav till min älskade kollega som valt att sluta hos oss nu. Känns riktigt tungt, och ännu värre kommer det att bli då även underbara S ska sluta...nåväl, tillbaka till kortet. Provade att göra en egen bakgrund på pappret.


Syns bättre på den här bilden. Jag färgade in papperet med olika gul-orange-röd distresser. Sedan stämplade jag en liten fjäril i orange, för att avsluta med glimmer mist. Jag blev helt såld måste jag säga. Så himla roligt att göra. kommer klart att bli mer snart snart!

Ja och blommor kan jag ju inte bara utan!
Använde samma teknik på min stämpel. Det syns dock inte så bra. Har även provat att göra nya saker med mina martha stewart borde punchar. Kommer så klart inte ihåg vart jag hittade beskrivningen hur man gör men vill ni se ska jag söka rätt på den.
Insidan är en bakgrundsstämpel från Magnolia. Tycker den är så fin, men är inte nöjd med färgläggingen.....Hade dock inte tid att göra om det denna gång.

Skrev sen lite fyndigt om vilket hål härliga M kommer att lämna på jobbet. Ja då väntar vi bara på mina nya maskor som ska komma på lådan förhoppningsvis vilken dag som hellst. Det kliar verkligen i fingarna och jag har en idé i huvudet som jag skulle vilja sätta i verket.

4 kommentarer:

Pysselbus sa...

Fy f-nnnnnnn vad läckert!!! Du ser vad man hinner bara man sätter sig och barnen dessutom somnar i tid... :-)

Det hjälper dessutom kroppen att sysselsätta fingrarna med något annat än du vet vad...!

Kramis

Pysselbus sa...

Oh, by the way... Tutorialen på kantstansarna finns hos Whiff of Joy....

Hanna sa...

Verkligen superfint!!!
Jag ska försöka ta mig tid att damma av mina scrapgrejer när jag åker hem men det blir väl som vanligt att jag tar fram, funderar å så är det dax att åka igen;)
Hoppas du får en mysig helg:)
kram!

anna sa...

vad dukitg du är!