söndag 4 oktober 2009

Helgen!

Här kommer helgens inköp! Jag och L hade en heldag på mässan i Bomhus. Det var en del nya företag där och jag måste ändå säga att jag är lite besviken på utbudet. Visst att det var lika bra med tanke på plånboken men det är ändå roligare när det är företag som har mer intressanta saker. En del inköp blev det dock, däribland ett par fina magnoliastämplar samt deras egna papper som jag tycker är så fina.
Tittade även på pearlmaker-pro och fick för mig att jag ska prova det. Är billigare än att köpa annat bling. Provade lite igår att göra och det verkar lovande.
Något jag inte fotat är att jag köpte ett gäng av de nya färgerna i promarker. Ja jag vet att jag väntar på en beställning men det var så många fina färger på gång så....ja...köpte även två till väskor att ha pennorna i. De jag har börjar var fulla och jag vill gära ha dem i färgskala. dessa var bättre än de jag redan har då de hade en gummisnodd som håller i pennorna så att det inte trillar ur, vilket är tendensen i de andra väskorna. Svårt att förklara men tar kort på det än annan gång.

Annars har det varit en vanlig grå söndag här. Regnet har öst ner nästan hela dagen och det har varit ruggit ute. Vi har mest varit inne och pysslat med titt och datt som man kan göra på en söndag såsom tvätta etc. Magnus håller även på med våran isolering på vinden och har huserat där större delen av helgen.
Idag flyttade det in en liten ängel i vårat hus, till skillnad från den där djävulen som bor här de flesta dagarna i veckan. Sonen har varit jättego idag. Han har även på eget initiativ varit och kissat själv på pottan och hällt innehållet i stora toaletten. Utan att säga till alltså. Detta har inträffat två gånger vilket är Toppen på alla vis!
Sedan har han sagt till både mig och Magnus att han älskar oss! Det är så man blir tårögd. Detta har han sagt vid upprepade tillfällen under dagen, och slutade med att säga det till mig när jag låg och nattade honom bland det sista han sa.
Jag håller alla mina tummar att änglen fortfarande bor kvar här i morgon, då vi är hemma hela dagen.
Annat kan man säga om fröken. Idag har förnamnet varit missnöjd. Allt annat är bära på har varit nästan omöjligt. Det är tyvärr väldigt tröttsamt. Det är tur vi är två. Just nu är det lugnt och då får man passa på att göra något. Själv blir det duscha och sedan sängen. En lång dag väntar i morgon!



Samma stämplar som ovan men här ser man lite mer vad det är för motiv!
Over and out!


1 kommentar:

Pysselbus sa...

Inte hade jag koll på att det blev så mycket du handlade... fast jag var med :-) Har "vunnit" magnoliastämpeln med lussekatten, hoppas den kommer nästa vecka!!! Kramis L