fredag 23 oktober 2009

KAOSfredag!

Denna kaosartade dag har spenderas hos svärmor som fyller 70 idag!

Båda barnen är dunderförkylda och jag känner mig vissen, både på grund av veckans slit men känner även av halsen. Efter en helt galen gårdagkväll då sonen somnade kl 22.30 fick vi iaf en behövlig sovmorgon till nästan 9.30. Det gjorde dock inte starten på dagen bättre, utan det blev bråk om allt. Så när Magnus kom hem vid 11.30 för avresa till Ulla gick vi fortfarande i pyjamas....eller ja Tobias var naken för det skulle han minsann vara.
Efter hostmedicin, nässprayer och diverse febernedsättande kom vi äntligen iväg. Jag åkte en sväng och köpte lite blommor som utlovats. En jättefin orkidé.

Därefter var vi hela dagen där. Efter ett tag började det verkligen krypa i sonen som inte hade roligt alls. Vi hade tagit med våran bärbara DVD men det blev till slut inte heller roligt. Han åt inte heller något på hela dagen. KL 19 fick Magnus göra lite fiskpinnar som han åt lite av....Jag trodde i ärlighetens namn att han skulle kollapsa när vi kom hem, men då hade det redan slagit över. Ledsen för allt, skulle inte ha vällingen som var äckling, bara skulle ha saft, tågen hit och tågen dit, pappa ta inte på mig, mamma mamma mamma...osv osv...Suck.
Somnade i soffan 22.15!!! Man undrar ju vad som slog slint idag, men det blev väl helt enkelt för mycket med allt folk hela dagen.

Lillstumpan är jättetät i näsan och halsen, vilket gör hennes mamma orolig. Gårdagens besök på HC gav inte så mycket, och jag är skiträdd att hon inte ska få luft och bestämma sig för att sluta andas eller nåt. Bland det värsta för mig är ju att inte få luft så jag har nära till paniken en sån här gång. Har knappt ätit någonting idag alls så amningen går inte så bra...men det må så vara...
Nu har hon dock somnat i famnen på pappan.

Har börjat få lite kläm på det här med att jobba lite mer på accord. Började med kortet sent i går kväll, men hann klart det idag på fm. Blev nöjd med kortet. hade roligt i utformandet av min idé att kortet var nedsölat. Tog ett vanligt glas som jag stämplade på stämpeldyna. Den andra "nedsmutsningen" är en stämpel från stempleglede. Muffinsstämpel är från liten tingla. Magnus blev lite förbryllad över kortet men han såg inte konsten i det tror jag. Slog mig att jag vet att jag sett stämplar som föreställde just nedställda glasringar. Undra vad det var för märke tro? får googla på det :-) Skulle vara roligt att ha.
Nä nu dags för lite sent fika, då vi åt mat så tidigt idag på dagen, sedan sängen hägrar. Köpte i veckan nyaste Dan Brown boken. Kommer inte att börja på den idag heller vad det ser ut som.





kramelikram

Inga kommentarer: