onsdag 10 mars 2010

Helgen och annat.

Ja du....vi har haft fullt upp i vanlig ordning så bloggen blir lidande. Jag har inte riktigt orken för att blogga....
helgen har varit jätteskoj. Vi åkte redan på fredagen mitt på dagen, och sedan från start hade vi tur i all SJ-galenskap. Tåget som vi skulle åka saknade 3 av 5 vagnar. De som hade bokade platser i de saknade vagnarna fick åka buss istället. Vi hade den otroliga turen att ha plats i en befintlig vagn....Sedan när vi kom till Stockholm så visade det sig att tåget som skulle gå en timma före vårat mot Karlstad var försenat med en timme. Vårat kom iväg med några minuters försening....
Till Karlstad kom vi, och hittade till hotellet. Vi gick faktiskt på en sen promenad på kvällen då vi suttit hela dagen. På lördagen fick vi hämtning på hotellet, för att slippa släpa alla saker. Jätteskönt och lyxigt. Jag tror att både jag och Linda mest var förväntansfulla på att mässan öppnade så vi fick gå runt och klämma och känna och även shoppa.
Det blev som vanligt! man tänker att det är gott om tid och sedan på slutet av dagen får man panik att man inte får något bidrag klart.
Det blev lite rörigt också när jag inte hade med mig några papper utan fick gå runt och fundera och leta på mässan.
Hann lämna in 3 bidrag, men två av dessa är jag inte alls stolt över. De slängde jag verkligen ihop sista timmen....så de kanske inte ens får komma med här.
På kvällen var det gala som de kallade det....nja jag vet inte det jag...men visst, en del var uppklädda....det var buffé tillsammans med utställarna på mässan och underhållning. Vi var dock inte speciellt långrandiga utan rörde på oss då underhållningen var slut. Vi gick hem, och det bet härligt i benen innan vi var framme.
Söndagen började tidigare än lördagen och vi hade mindre tid på oss..att man sedan behöver packa ihop när man lämnar hotellet och sånt där stal lite tid...men men....de fyra utmaningar på söndagen tilltalade mig inte alls. det var väldigt fokus på LO och jag gillar inte att göra sådant. Hade inte heller brytt mig om att ta med någora kort...Så jag fokuserade på att göra utmaningen som gällde hela helgen. Att göra något med temat påsk. Jag kommer att visa bilder en annan dag, då jag inte orkar ta kort nu...nåväl....
Samma fenomen på söndagen, dock inte speceillt mycket shopping.....man vill dock gå och titta på saker och ting som händer...kl 14 var det inlämning av det man gjort. Jag och Linda packade ihop våra saker och bar ut i bilen som skulle skjutsa oss till stationen. vår buss skulle gå 15.15 och det skulle hålla på till 15.00....så klart passades inte tiderna, så det blev försenat.
Vi fick då säga till och lite snyggt hämta rätt på våra saker. Det positiva var att både jag och Linda vann!! Linda fick 3:dje pris i en kategori där man skulle göra med bara 4kanter, och jag vann 1:a pris i kategorin påsk. JÄTTEROLIGT, därför var det verkligen trist att de inte kunde hålla tiderna så att vi fick pris samtidigt som alla andra....nåväl vi fick iaf lite lön för mödan. Sedan kastade vi oss vidare och efter en lång resa kom vi hem vid 20 på kvällen...
Sedan har veckan verkligen spurtat på och det är redan onsdagkväll! Som ni kanske sett i mitt förra inlägg överraskade Magnus mig med biljett till Mia igår. Helt underbar föreställning med båda skratt och nästan tårar....Hon sa dock väldigt mycket tänkvärt.
Magnus är så bra på sådant där...att se något som verkar bra och fixar biljetter...jag är tyvärr inte alls lika bra som han på det....men jag kan bli bättre...
Nä nu ska jag faktiskt gå isäng, för kroppen bara skriker efter sömn. Säger väl allt att jag faktiskt fått tagit migränmedicin idag, då hjärnan inte orkade mera...Hoppas nu på att mina barn sover så bra de kan och inte vaknar alltför tidigt så kanske de får en ganska trevlig mamma i morgon!

Som sagt, återkommer med bilder!

Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å va kul att du fick vinna!! Hoppas det va nått bra pris:)
Ja din "gubbe" verkar helt klart vara en romantiker som kan överraska!!
Hoppas du får sova lite så du orkar med helgen!! Kram kram:)
/ Hanna teresiagok.blogg.se

Anonym sa...

Stackars stackars dig som inte heller får sova:(
Fördelen är ju att om vi hamnar i krig i framtiden kan de direkt anställa oss att tortera fram viktig information.... vi har ju bästa knepet,ingen sömn gör ju vem som helst galen;)
Kram Hanna:)