söndag 16 maj 2010

skitdator och kort!

ja om ni undrar varför inläggen blir glesare och glesare kan jag säga att det är skitdatorns fel!!! för ett antal veckor sedan såg ju datanörden Lena till att denna fina dator fick virus. Enligt den datakunnige fixaren så fick han bort allt virus men att det aldrig går att garantera att det inte finns något kvar. Jag tror minsann att vi är en av de där få procenten som får skit kvar på datorn. Den har sedan dryga veckan tillbaka varit helt obstinat!! Vägrar starta, hänger sig mer eller mindre hela tiden, saknar saker....för att efter 3-4 omstarter vara som vanligt igen! GRRrr! är inte ett dugg sugen på att lämna in den igen men det verkar onekligen vara den vägen vi är på väg att vandra...

Nåväl, här kommer ett kort som jag lyckats färdigställa. Ett av alla mina UFON!

Det är en beställning på ett konfirmationskort. När jag fick det uppdraget så surfade jag runt lite för att se vad andra hade gjort för något för att få lite inspiration. Måste säga att det var vääääldigt ont om sådanna kort. Konstigt tycker jag, då var och varannan svensk är konfirmerad. De borde väl få kort då eller vad tror ni?
I alla fall så hittade jag ingen stämpel som jag tyckte var värd att investera i och många var rent ut sagt fula. Så jag roade mig istället att lägga till lite på en befintlig stämpel. Det är en magnolia från deras senaste klubbpaket. Jag ritade på fri hand ett korshalsband.
Papperen är Maja design, metallhörnen - kort och godt, stämplar i form av magnolia och stempelglede. Jag försökte ge mig på en sådan där "puff" färg men ack vad det inte blev som jag tänk mig. Dessutom kladdade färgen någon så grönjävligt, så det kom så klart på kortet. Därför fick jag lägga till de små "tvättrådslapparna". de var inte där till en börja med, men då jag behövde täcka lite och jag inte tyckte det gjorde sig bra med blommor så fick det bli så där. Vet man inte så kan man ju tro att det var tanken från början....ja, just nu verkar jag klanta mig i varje projekt....tyvärr....









Ja det fick vara allt idag. nu ska jag skynda mig isäng, då man aldrig vet hur länge man får sova. Sedan är det väl bäst att stänga av datorn när vi fortfarande är sams. Jag har hört att man aldrig ska gå isäng osams...:-)
Godnatt!
kram

1 kommentar:

mhlcards sa...

Tråkigt med datakrånglet men korset var både fiffigt och snyggt!

Kram Mari