tisdag 16 februari 2010

Välkommen till världen kort

Här kommer beställlningskortet jag gjorde till en liten Elias som kommit till världen. Jag har roat mig med att sy på detta kort. Jag trodde verkligen inte att det skulle vara så enkelt utan trodde att papperet kanske skulle fastna och gå sönder eller något sådan...men nä...roligt!
jag har dock lärt mig en sak till nästa gång och det är att sy på ett löst papper som man sedan kan limma fast på kortet. Nu blev kortet inte så fint på insidan så jag fick limma dit lite fint papper för att dölja...nåväl man lär sig ju..
pappret är från Inkido, stämpeln från Hänglar tror jag...så klart har en martha stewart punch använts även på detta kort....som alltid...
Sparsamt dekorerat men jag tycker att sömmarna var fin dekoration i sig att jag inte ville dekorera över dem.


Nu är det dags att packa ihop och åka till dagis. Jag hoppas han haft roligt och att barnen varit snälla med honom idag. Har tyvärr hänt ett par gånger här på slutet att Tobias har blivit utfryst av de andra pojkarna på hans avdelning. Det skär verkligen i mammahjärtat! Pratade dock med en av mammorna igår och hon tycker också att det är förfärligt. Vi jobbar båda två på var sitt håll med mantrat att alla får vara med och leka. På hennes son har det givit effekt och han och Tobias lekte så fint förra veckan, samt att han bad om förlåtelse för en tråkigt incident.
Jag hoppas och tror att min son tar åt sig av det vi pratar om hemma att vara snälla, och att alla får vara med. Sedan att det kan bli smågruff är en annan sak, men att metodiskt lämna ute någon är inte okej!
Jag har själv varit mobbad som liten och får fruktansvärda dejavu känslor av detta. Kan mobbig verkligen börja på dagis? ja onekligen.....
kram

2 kommentarer:

Hanna sa...

Ååååå vilket fantatiskt gulligt kort!!! Det är så fint när det är sytt på korten:) Hoppas de är snälla med Tobias i fortsättningen!!! Det är verkligen bra att du själv pratat med föräldrarna så de kan prata med sina barn hemma för det är inte alltid de lyssnar på fröknarna...
Kram från oss :)

Anonym sa...

Ja det går undan med tänderna men det är väl lika bra att de kommer allihop på en gång;)
Även om Kaan är ganska gnällig och jag är själv med honom så tycker jag att det går ganska bra. Hoppas du får en mysig helg:) Kram!! Hanna