tisdag 19 januari 2010

grabbkort!

Det här är kortet som min syster beställde. Det fick inte vara ett pluttinuttigt kort med blommor på. Inte helt lätt med tanke på hur mina kort brukar se ut. Det förvånade mig men det var verkligen jättekul att göra detta kort. Det kan se enkelt ut, men jag har lagt ner många timmar på det. Har gjort både papperet med fiskarna och papperet med fiskarstämpeln på själv. Fiskepappret är ett vanligt enkelt papper jag hade, vilket jag stämplade abborrar på. Pappret med stämpeln på har jag tagit ett vanligt albumblad som jag färgat med olika färger av distressdynor. Detta med min inktool (eller vad de heter) Bokstäverna är urskrivet med slicen, och chalkade i vanlig ordning.


Tagen har jag också färgat lite med disressdynorna. Ville få det att se ut som ett bottennapp, varpå jag hängt på lite olika band och garner. Vet inte om det uppskattas men jag tyckte det blev lite roligare :-)
Den fina kroken har jag gjort själv med metall tråd. Det syns inte men silvertråden är knuten med en riktig fiskekroksknut! de ni!

Baksidan, även den med fiskepappret.

Virade till slut fast fiskelinan på D:et.



Jag hoppas att besällaren blir nöjd! Själv blev jag så inspirerad att jobba med dessa typer av stämplar att jag beställt en till - med en motorcykel....undra vem som kan bli passande offer för den stämpeln tro...:-)



2 kommentarer:

Hanna sa...

Kortet blev SKIT FINT! På ren svenska;) Å jag vet va du menar med att det inte alltid syns hur mycket jobb det ligger bakom! Du är duktig du som orkar pyssla fast du har två små... har inte riktigt hittat den energin ännu men det kommer väl när man får sova lite mer på nätterna:)
Håller oxå med om att dina små ser väldigt välmående och inte alls "magra" ut!!!! Som du sa får man nog ta det med en nypa salt för man känner ju siina barn bäst!! Kram Hanna å Kaan:)

Pysselbus sa...

Wow!! Det blev ju ap-läckert!!! ( för att använda ett Lena-uttryck...)