onsdag 2 februari 2011

Klaras tavla

Denna tavla har jag gjort till min systerdotter Klara. Hon skulle egentligen ha fått den en 1årspresent men jag har verkligen jagat dessa ramar med ljus och lykta innan jag fick tag på någon så hon hann nästan bli 1,5 år.....nåväl...
började med denna när vi var hos underbara M i Falun och pysslade. Blev ju så klart inte klar där men hade en ganska klar bild när jag kom hem hur jag ville det skulle se ut. Gjorde ett expriment att använda tim Holtz glossy accent på bokstäverna och det blev inte fullt så bra som jag tänkt. De såg så platta ut så jag försökte få till lite 3D effekt. Såg bra ut först men efter att den legat på tork x antal timmar såg jag att det ändå hade flytit ut utanför kanterna . Ibland får jag inte den goda idén i tid och jag hade tyvärr redan limmat fast bokstäverna....ja ja läxa till nästa gång....
Annars är jag rätt nöjd med hur den blev....och med lite mer träning kanske jag får till en ram som nästan är lika tjusiga som min guru M får till :-)





Nä dags för sängen...har en lång - att göra lista i morgon....
kram

3 kommentarer:

Pysselbus sa...

Hallå... Den blev ju tokläcker!! Blommorna passade ju perfekt där.... Läckert med alla pärlor också!

Lycka till med "att göra-listan"!

Kramis
Linda

mhlcards sa...

Härligt Lena! Den blev ju urtjusig.
Längtar otroligt efter nästa roadtrip!!!

Kram Mari

Annette sa...

Vilket superläcker ram! Snyggt dekoretat med blommorna i ljuvliga färger. Och ramarna runt datum, vikt och längd är ursöta.
Ditt babykort är också bara fööör gulligt :D
Kram