lördag 22 november 2008

Dop och sjukstuga

Jaha herrarna i huset blir snorigare och snorigare...försöker agera husmor, snortorkare, febertagare, logistikare samtidigt som jag är så trött efter mina dagar i Orbaden.

Morgonen blev lite stressig då tiden bara flög iväg. Kom i sista minuten till kyrkan i vanlig ordning, men som tur var så startade de inte i tid då det var många som skulle komma på plats. Det var tre söta tjejer som skulle döpas och Tobias skötte sig exemplariskt i kyrkan hela tiden!
Soppa och fika efter dopet. Vi var mycket folk och det blev så klart lite rörigt med alla barn, men det var väldigt trevlig. Tobias satt och lekte med de andra barnen vid ett ritbord men det märktes att han inte var i form. Efter vi fikat och satt och pratade kom han och sa - "Hem". Lillkillen var trött då. Somnade i vägen hem i bilen.
Väl hemma satte sig båda mina pojkar i soffan och slötittade på tv. Själv hamnade jag i telefon, framför datorn etc.
Tobias ville inte sova i sin säng utan hamnade tillsammans med Magnus i vår säng. Tänk att han alltid vill sova i vår säng när han är sjuk, som om det känns bättre...

Gjorde klart dopkortet i morse iaf, och blev tyvärr inte alls nöjd. På grund av tidsbristen också hann jag inte lägga till några extra detaljer som glitter eller någonting..
Lägger ut den här ändå så ni få se hur mitt mindre bra kort blev. Det positiva var att familjen som fick kortet inte såg så missnöjda ut när de såg kortet. Hoppas och tror att de tyckte det var fint iaf, och det är huvudsaken.




Nu ska jag röra ihop pepparkaksdeg inför bakandet i morgon. Har ett strängt schema till nästa helg för att hinna med allt, och i morgon står det pepparkaksbak på schema!

Inga kommentarer: